Category Archives: Petua

3 Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Berkesan. Menjimatkan!

Perkongsian artikel ini lengkap dengan cara hilangkan jeragat, punca jeragat dan cara mengatasi jeragat. Sebelum kami share cara hilangkan jeragat dimuka dengan berkesan, anda setuju tak yang “jeragat sememangnya tak dapat dipisahkan dengan wanita”?   Kalau anda jawab ya, TAHNIAH! saya ucapkan sebab anda berada didalam lama sesawang yang betul bagi merungkai cara terbaik dalam […]

Lima Kesan Buruk Penggunaan Krim Anti Jeragat

Ada pakai krim anti jeragat? Tapi hasilnya kulit anda makin rosak? Jom cek, ada tak benda-benda ni jadi pada kulit wajah anda: Kulit muka nampak lebih gelap dari sebelumnya. Jeragat makin banyak Kulit menjadi lebih sensetif terhadap cahaya matahari Kulit muka bertambah kusam Kulit muka kering dan gatal Jerawat makin banyak Dah ramai pengguna Clarel’s mengadu tentang […]

Cara Mencegah Jeragat Yang Wajib Anda Tahu!

    Artikel kali ini, kita akan mengupas tentang cara mencegah jeragat yang wajib anda tahu. “Mencegah itu lebih baik daripada mengubat”.   Semakin meningkat usia, wanita semakin runsing dengan perubahan di kulit wajah seperti munculnya masalah kulit seperti jeragat degil, jerawat, kulit kering dan berminyak, tona kulit tidak sekata dan penuaan.   Hmm..Pasti ramai […]

Nutritionist Ini Kongsikan Bagaimana Untuk Melawan Radikal Bebas Dalam Badan

clarels

Apa itu radikal bebas? Sel kita mempunyai dua electron yang menyebabkan ianya stabil, tapi bila sel tersebut kehilangan satu electron, maka terjadilah sel itu dikenali sebagai radikal bebas.   Lazimnya, badan kita boleh mengendalikan radikal bebas, tetapi jika jumlahnya adalah berlebihan, ia mungkin boleh merosakkan sel dan tisu badan dan meningkatkan risiko berbagai penyakit.   […]

5 Tabiat Harian Ini Boleh Sebabkan Jeragat

1. Tidak Memakai Sunblock Tahukah anda kepentingan sunblock? ianya melindungi kulit anda daripada sinaran UV matahri atau apa-apa cahaya seperti lampu didalam rumah. Sunblock perlu menjadi keperluan asas harian dipakai dimuka setiap waktu. 2. Penggunaan Make-Up Yang Lama Anda perlu pastikan wajah anda tidak memakai makeup terlalu lama kerana ianya akan menyebabkan lubang pori kulit anda […]

Kenapa Kulit Wajah Tetap Berjeragat Lepas Dah Ikhtiar Macam-macam?

Mesti kadang-kadang kita pelik kan, kenapa harini kita makan macam-macam suppliment, pakai produk kosmetik macam-macam tapi jeragat kat wajah tetap sama, malah lebih teruk lagi. Tapi kawan kita tak pakai apa-apa pun maintain je kulit dia cantik bebas jeragat. Antara punca utama tapi ramai orang tak ambil tahu ialah: ANTIOXIDANT. Antioxidant setiap orang lain-lain. Lelaki […]

3 Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Berkesan. Menjimatkan!

Perkongsian artikel ini lengkap dengan cara hilangkan jeragat, punca jeragat dan cara mengatasi jeragat. Sebelum kami share cara hilangkan jeragat dimuka dengan berkesan, anda setuju tak yang “jeragat sememangnya tak dapat dipisahkan dengan wanita”? Kalau anda jawab ya, TAHNIAH! saya ucapkan sebab anda berada didalam lama sesawang yang betul bagi merungkai cara terbaik dalam mencari […]

5 Kesan Buruk Penggunaan Krim Anti Jeragat

Ada pakai krim anti jeragat? Tapi hasilnya kulit anda makin rosak? Jom cek, ada tak benda-benda ni jadi pada kulit wajah anda: Kulit muka nampak lebih gelap dari sebelumnya. Jeragat makin banyak Kulit menjadi lebih sensetif terhadap cahaya matahari Kulit muka bertambah kusam Kulit muka kering dan gatal Jerawat makin banyak Dah ramai pengguna Clarel’s mengadu tentang […]

10 Petua Mudah Hilangkan Parut Muka

clarels

Jerawat oh jerawat. Masa jerawat datang, susah sangat nak hilangkan. Bila hilang, dia tak pulak betul-betul hilang. Ada pulak meninggalkan parut. Di sini ada 10 tips yang saya kompilasikan untuk kita sama-sama hilangkan parut jerawat yang mengacau tu. 1. Aloe Vera atau Lidah Buaya Lidah buaya kaya dengan vitamin semulajadi yang membantu memulihkan kulit dan […]

Putihkan Kulit Secara Semulajadi

Ramai yang idamkan mempunyai kulit yang putih seperti salji untuk menawan hati suami dan buah hati kan. Sebenarnya ada cara yang sangat mudah untuk dapatkan kulit putih gebu ini, tidak perlu mengeluarkan belanja yang besar. Ini saya kongsikan cara putihkan kulit dengan semulajadi dan bahan yang sangat mudah di dapati. Lepas ini ramai yang mencemburui […]