3 Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Berkesan. Menjimatkan!

cara hilangkan jeragat

Perkongsian artikel ini lengkap dengan cara hilangkan jeragat, punca jeragat dan cara mengatasi jeragat.

Sebelum kami share cara hilangkan jeragat dimuka dengan berkesan, anda setuju tak yang

“jeragat sememangnya tak dapat dipisahkan dengan wanita”?

Kalau anda jawab ya, TAHNIAH! saya ucapkan sebab anda berada didalam lama sesawang yang betul

bagi merungkai cara terbaik dalam mencari petua

hilangkan jeragat dan bintik hitam yang

berkesan dan praktikal.

APA ITU JERAGAT?

Secara ringkasnya, jeragat ialah tompokan tompokan hitam diwajah.

Ini terhasil daripada pengumpulan sel sel kulit yang mati dan pembentukan minyak

di liang liang muka.

Selalunya ianya hadir dibahagian hidung,dahi, pipi dan dagu.

Jom kita semak punca punca jeragat. Tak kenal maka tak cinta :). kalau anda

serius nak hilangkan jeragat anda, anda WAJIB tahu punca terjadinya perkara ini. Bila dah tahu punca,

senanglah anda nak selesaikan masaalah ni kan.

4 PUNCA JERAGAT

1.Sinaran UV daripada matahari. Sinaran ini akan tembus ke dalam kulit muka

lalu menyebabkan kulit wajah bertindak

menghasilkan pigment hitam (jeragat) yang berfungsi untuk

mengelakkan sinaran uv itu tembus kedalam kulit lebih dalam sehingga boleh menyebabkan

kanser kulit. Mengikut kajian antarabangsa,

sinaran uv juga terhasil daripada lampu kalimantang. Majoriti wanita mendapat

jeragat hasil daripada terdedah

kepada lampu kalimantang di pejabat dan rumah

2. Tekanan perasaan. Tekanan ditempat kerja mahupun dirumah juga menjadi

faktor terbesar dalam terhasilnya jeragat.

Ini disebabkan oleh kadar RADIKAL BEBAS didalam badan

meningkat apabila seseorang itu tertekan. Radikal bebas menjadi penyebab utama

dari dalam badan sehingga menyebabkan terjadinya

jeragat degil dan hitam diwajah.Radikal bebas akan membuat kulit wajah berinteraksi

sehingga terhasilnya tompokan tompokan yang hitam dan gelap.

lagi tinggi kadar tekanan anda, lagi banyak jeragat anda akan muncul.

3. Persekitaran tercemar. Suka atau tidak,

persekitaran kita sekarang sangat tinggi kadar pencemarannya. Sekaligus

menyebabkan badan menghirup udara yang kotor. Udara tercemar ini akan meningkat kan

kadar RADIKAL BEBAS dalam badan.

Lihat point diatas. RADIKAL BEBAS menjadi

FAKTOR TERBESAR dalam penghasilan jeragat diwajah.

4. Tersalah pakai Krim Anti Jeragat . Ini antara perkara yang kerap terjadi,

Niat dihati nak pulihkan jeragat, tapi akibat produk mengandungi bahan merbahaya, lain pulak

jadinya pada kulit. Hati-hati dalam pemilihan

sapuan dari luar. Kerana andai tersalah pakai produk, kulit lapisan luar

akan jadi sangat nipis dan sangat sensetif pada sinaran uv.

Ini lah perkara perkara yang perlu anda ketahui tentang bagaimana terhasilnya jeragat diwajah.

Sekarang kita dah tahu punca punca jeragat, sekarang mari kita amalkan beberapa petua menghilangkan jeragat degil anda.

=====
1. JUS LEMON
=====

cara hilangkan jeragat

Jus lemon kaya dengan asid alpha hydroxy, jus lemon membantu menggantikan kulit dan memudahkan

pertumbuhan sel sel kulit yang baharu.

Ia juga hilangkan minyak berlebihan sebab bersifat astringen.

Pastikan lemon yang dipilih masih segar.

Caranya, celupkan bola kapas dalam jus lemon dan letakkan jus pada muka anda.

Biar 15 hingga 20 minit, kemudian cuci muka dengan air sejuk. Ulang setiap hari sebelum tidur.

Teruskan sekurang kurangnya beberapa bulan.

Lakukan dengan perlahan lahan dan enjoy 🙂

.

.

=====
2. SELALU BASUH MUKA
=====

cara hilangkan jeragat

Cara hilangkan jeragat yang pertama ialah dengan menjaga kebersihan kulit wajah.

Basuh muka sehari 2 kali dengan pencuci muka.

Ini kerana jeragat berpunca dari lebihan minyak

dan sel sel kulit mati serta radikal bebas. Elakkan memakai makeup

dalam jangka masa yang lama. Dengan mencuci muka,

dapat mengelakkan pembentukkan sel sel minyak. Pastikan pencuci muka yang

dipakai sesuai dengan kulit wajah kita.

Elakkan pencuci yang mengeringkan kulit muka kerana ini mengundang penghasilan minyak yang lebih banyak

sehingga terhasilnya jeragat.

.
.

=====
3.BAKING SODA
=====

cara hilangkan jeragat

Baking soda atau soda penaik adalah baik untuk pengelupasan sel sel berminyak,

kotoran dan sel sel kulit mati.

Ia juga dapat mengekalkan

keseimbangan pH kulit.

Caranya campur sedikit air dalam satu sudu teh baking soda untuk membuat pes yang tebal.

Sapu pada kawasan terjejas dan biarkan beberapa minit.

Kemudian bersihkan dengan air sejuk.

Amalkan sekurang kurangnya beberapa bulan.

Nota: Elakkan penggunaan baking soda jika anda mempunyai kulit yang sangat sangat sensetif.

BAGAIMANA CARA MENCEGAH JERAGAT?

Anda dah tahu punca dan cara hilangkan jeragat secara traditional kan?

pasti anda nak elakkan kejadian sama

berlaku selepas jeragat telah berjaya dipudar dan dihilangkan. Ianya ringkas, tapi padat.

  1. Basuh rambut dengan kerap.
  2. Guna Kosmetik yang bebas minyak.
  3. Pastikan makanan yang diambil KAYA dengan ANTIOXIDANT.

Note: Kajian menunjukkan wanita yang mempunyai kadar antioxidant yang tinggi didalam badan, sukar mendapat jeragat diwajah berbanding wanita yang kurang kadar antioxidant didalam badan. Ini kerana hanya ANTIOXIDANT dapat menyingkirkan RADIKAL BEBAS PENYEBAB UTAMA JERAGAT keluar dari badan.

Lagi tinggi antioxidant, lagi rendah radikal bebas, lagi cantik kulit anda.

ADA CARA YANG LEBIH MUDAH DAN MENJIMATKAN MASA?

cara hilangkan jeragat

Alhamdulillah. Ada!

Petua-petua di atas boleh membantu

anda menghilangkan jeragat namun bagi wanita yang

bekerja, sudah tentu terdapat kekangan masa dan kadangkala kita mahukan

cara yang lebih efektif dari segi masa, kos dan keberkesanannya. Tahukah anda terdapat

cara yang lebih mudah untuk menghilangkan jeragat?

Anda dapat merasai perubahan pada kulit anda malah jeragat anda akan mulai pudar seawal 7 hari!

Jika anda benar benar serius nak kembalikan

kebersihan kulit wajah anda,

anda wajib baca sampai habis.

Hasil kajian oleh sekumpulan penyelidik dari Bumijaya Kiara Biotech Sdn Bhd telah berjaya menghasilkan satu produk yang sangat efektif dan berkesan dalam memudar dan menghilangkan jeragat.

cara hilangkan jeragat

Ianya dikenali sebagai Clarel’s, SUPER POWERFULL BEAUTY SKIN ANTIOXIDANT FOOD

Jom tonton video dibawah. Tak lama video ni,60 saat sahaja 🙂

Clarel’s diformulasikan daripada 18 formula Super Food Antioksida khas

bagi menangani masaalah kulit wajah seperti jeragat, bintik hitam,

tona kulit tidak sekata serta pori yang besar.

Diperbuat daripada 18 buah-buahan

dan sayuran yang kaya dengan pelbagai antioksida

seperti lycopene, astaxanthin, lutein, Vitamin B, Vitamin C, Vitamin E, sel stem epal,

kranberi, maqui beri, camu-camu beri, strawberri, anggur,

manggis, delima, biji aprikot,

salmon ovary peptide, dan N-Acetyl Cysteine.

Rahsia untuk mengekalkan kulit yang cantiK dan bersih

ialah dengan memastikan kulit mendapat nutrisi yang lengkap.

Sebagai contoh elemen seperti N-Acetyl Cysteine didalam Clarel’s mampu membantu badan anda

menghasilkan kolagen dan glutathione (elemen terpenting untuk kulit yang bersih dan cantik) secara semulajadi,

tanpa paksaan.

Gabungan Vitamin C dan Vitamin E

pula akan meningkatkan perlindungan kulit anda

terhadap bahaya sinaran UV dari cahaya matahari dan mencerahkan kulit.

Ini sekaligus memberi perlindungan kepada sel kulit

anda dari punca utama jeragat

di samping mencerahkan bintik hitam jeragat.

Pengambilan Clarel’s setiap hari secara konsisten

mampu menghilangkan jeragat anda dalam masa yang singkat

dan pasti anda akan terkejut kerana hasilnya sama dan lebih baik daripada membuat rawatan laser yang

menyakitkan dan sangat mahal! Ini adalah cara menghilangkan jeragat dengan mudah dan berkesan.

APA YANG TERJADI KEPADA BADAN ANDA SELEPAS MEMAKAN CLAREL’S?

  • Minggu pertama

Badan anda sedang aktif bertindakbalas terhadap nutrisi Clarel’s.

Dalam waktu ini juga Clarel’s bertindak menyingkirkan radikal bebas keluar dari badan.

Radikal bebas terhasil kesan

daripada pendedahan terhadap cahaya matahari

di mana sinaran UV menjadikan sel kulit anda yang

sihat bertukar tidak stabil dan mengumpul radikal bebas.

Dengan menyingkirkan radikal bebas dari dalam badan,

sel kulit akan menjadi lebih stabil dan sihat.

  • Minggu kedua

Masuk ke minggu kedua,

anda akan mula rasai yang kulit anda semakin cerah.

Pori juga mengecil malah kulit terasa lebih mulus dan sihat.

Saiz jeragat mengecil dan kebanyakkan bintik-bintik hitam jeragat pudar.

Ramai yang mendapati perubahan positif pada kulit mereka di minggu kedua dan tidak sabar untuk jeragat mereka

hilang.

  • Minggu ketiga

Di minggu ketiga, badan anda sudah mula

menghasilkan kolagen dan glutathione secara aktif.

Ya, ini adalah kehebatan sebenar Clarel’s di mana kolagen dan glutathione

dihasilkan secara semulajadi bersesuaian dengan keperluan kulit anda,

menjadikan kulit anda lebih cantik dan sihat.

Sebenarnya badan kita memang sentiasa menghasilkan kolagen dan glutahione

bagi melengkapi semua nutrisi yang diperlukan oleh sel kulit,

namun kadar penghasilan kedua-duanya akan mula berkurangan

tahun demi tahun

seiring dengan peningkatan usia.

Inilah yang dipanggil proses penuaan.

Kini, badan anda dibantu dengan Clarel’s

untuk kembali menghasilkan kedua-dua elemen ini

di tahap maksima sekaligus

melmbatkan proses penuaan

dan mengekalkan kulit yang kelihatan muda remaja.

  • Minggu keempat

Di peringkat inilah anda kena selalu konsisten dengan pengambilan Clarel’s

bagi membantu menghilangkan jeragat anda.

Penghasilan kolagen dan glutahione mestilah dikekalkan di tahap optimum

bagi mendapatkan wajah yang cerah sekata, bersih, dan cantik.

Ramai yang terpegun setelah sebulan penggnaan Clarel’s,

jeragat telah hilang dan kulit menjadi lebih cerah.

Tidak perlu solek tebal-tebal lagi

dan keyakinan diri semakin bertambah hari demi hari.

Sekarang sudah boleh bergaya sakan depan suami, kawan-kawan dan kenalan di tempat kerja.

Ini antara ratusan feedback feedback pelanggan Clarel’s yang telah berjaya memudar dan menghilangkan jeragat degil dan hitam mereka:

cara hilangkan jeragat

cara hilangkan jeragat

cara hilangkan jeragat

 

Ada ratusan review 5 BINTANG di Fb Clarel’s: Boleh klik link ini --> https://www.facebook.com/pg/clarels.malaysia/reviews/

 

 

Hanya dalam masa 2 minggu sahaja anda dapat melihat perubahan yang

berlaku pada kulit anda.

Sekarang ini, kulit yang bersih tanpa cela, sihat, dan cantik

walaupun tanpa solekan boleh menjadi milik anda seperti yang anda idam-idamkan.

Clarel’s percaya bahawa kecantikan

sebenar bermula dari dalam ke luar.

Clarel’s love natural beauty!

Untuk pengetahuan anda, Clarels Consultants yang memonitor dan menjawab segala persoalan anda dengan panduan yang betul terdiri daripada Chemist, Biotechnologist & Food Technologist yang bertauliah.

clarels

Ini Soalan Yang Biasa Ditanya:

  • Berapa lama boleh nampak kesan?

Berdasarkan majority 95% feedback pelanggan kami, kesan seawal 7 hari jeragat akan pudar. (Kesan penggunaan tertakluk kepada metabolisma badan masing-masing).

  • Berapa lamakah penggunaan satu kotak Clarel’s?

Satu kotak terdiri daripada 30 sachet. Setiap sachet mengandungi 3500 mg Super Antioxida

  • Bagaimana Clarel’s ini berfungsi?

Apabila anda mengambil makanan Clarel’s yang kaya dengan Super Antioxidanya, Clarel’s akan terus bertindak menukarkan sel sel radikal bebas kepada sel sel yang sihat dan kesannya jeragat akan pudar dan kulit anda makin bertambah cantik.

  • Apa akan jadi kalau saya berhenti memakan Clarel’s ini?

Pakar formulator Clarel’s menasihati pengguna mengamalkan pemakanan Clarel’s selama 3 bulan berturut-turut. Makanan tambahan yg diambil secara konsisten selama 3 bulan berturut akan beri KESAN POSITIF Sel kulit DIPERBAHARUI & DIHASILKAN semula dan sgt MEMBANTU HEALING CRISIS akibat tersalah guna produk dan akibat radikal bebas. Badan akan KONSISTEN dpt bekalan nutrisi ANTIOKSIDA TINGGI utk hasilkan GLUTATHIONE (raja segala antioksida) & COLLAGEN utk kulit yg cantik bebas jeragat, jerawat, pori terbuka, kulit kusam, kering, gelap, berminyak dan melawan proses penuaan. Selepas itu barulah boleh berhenti makan dan hanya makan semula jika anda mahu recharge kulit anda semula.

  • Saya ada kencing manis, boleh guna ke?

Boleh. Tiada masaalah kerana didalam Clarel’s hanya menggunakan mannitol. Ianya adalah pemanis yang biasa digunakan didalam ubatan dan sangat sesuai dengan pesakit kencing manis.

  • Produk ni rasa macam mana?

Produk Clarel’s di formulasikan dengan rasa Blackcurrant Yogurt yang sedap.

  • Apa keistimewaan produk ini?

Clarels membuat badan anda menghasilkan semula Glutathione (raja segala antioxidant) dan collagen dalam badan secara semula jadi tanpa paksaan.Sekaligus memudar dan menghilangkan jeragat dengan berkesan dan pantas.

  • Ada kesan alahan tak?

Tiada. Kerana ianya adalah hasil gabungan buah buahan dan sayuran yang ditukarkan dalam bentuk ekstrak yang mudah dihadam oleh badan.Selamat dan efektif.

  • Macam mana nak guna?

Senang sahaja. Hanya perlu koyak sachet dan makan secara terus kedalam mulut secara perlahan lahan. Nikmati rasa yang sedap dan berkhasiat.

  • Adakah Clarels Halal?

Ya, di Clarels kami mementingkan kualiti produk tanpa ragu ragu untuk anda.

cara hilangkan jeragat

  • Adakah Clarels diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia?

Ya, Clarels telah (DIKLASIFIKASIKAN SEBAGAI MAKANAN, IANYA BUKAN UBAT). Ini adalah tanggungjawab kami dalam memastikan produk yang berkualiti dan dijamin selamat diberikan kepada anda.

Clarels

 

  • Berapa harga?

Pelaburan untuk sekotak Clarel’s yang bakal mengembalikan kecantikan kulit anda bebas jeragat ialah bernilai RM200 & Postage RM10. Sepanjang 1 HINGGA 15 MAC 2019 sahaja, anda boleh dapatkan Clarel’s hanya   RM139 & Penghantaran Percuma (PENJIMATAN SEBANYAK RM71). PROMO AKAN TAMAT PADA 15 MAC 2019.

.

  • Bagaimana nak order?

Klik sahaja button tempahan dibawah: 


P/S/S: Bermula 16 Mac 2019, harga Clarel’s kembali kepada RM200 + Postage RM10

P/S: SELEPAS MELAKUKAN PEMBAYARAN, SILA WHATSAPP SCREENSHOT PEMBAYARAN UNTUK PROSES PENGESAHAN, SERTAKAN NAMA DAN ALAMAT UNTUK PENGEPOSAN. KLIK BUTTON DIBAWAH UNTUK WHATSAPP. 

Klik button Whatsapp dibawah: HANYA KLIK WHATSAPP DIBAWAH SELEPAS MEMBUAT PEMBAYARAN. NUMBER TELEFON ANDA AKAN DISEKAT SEKIRANYA ANDA MENEKAN BUTTON DIBAWAH TANPA TUJUAN.

 

 

 

Untuk pembelian melalui mesin ATM:

  1. Pembayaran menggunakan mesin ATM. Sila whatsapp Consultant kami untuk bantuan mendapatkan No. Akaun. Klik disini: http://bit.ly/2RXUJrT (hanya klik link ini jika ingin membuat bayaran, number telefon anda akan di sekat sekiranya anda menekan link ini tanpa tujuan)

 

CARIAN YANG BERKAITAN

  • Produk hilangkan jeragat
  • Hilangkan jeragat dengan lemon
  • Jeragat degil
  • Hilangkan jeragat hitam
  • Hilangkan jeragat secara traditional
  • punca jeragat
  • petua menghilangkan jeragat degil
  • apa itu jeragat
  • petua hilangkan jeragat dan bintik hitam

51 thoughts on “3 Cara Hilangkan Jeragat Di Muka Yang Berkesan. Menjimatkan!

  1. nuramyra says:

    Terima kasih atas info yang sangat membantu. Almaklumlah sekarang ni banyak sgt produk yg indah khabar dari rupa. Tapi bila say lihat testimoni saya terpanggil untuk mencubanya. TQ Clarels.

  2. Muhammad Awal says:

    Satu pengetahuan yang baru dan menarik minat saya.Bukan sekadar menghasilkan produk yang efektif malah berkongsi ilmu dengan pembaca.Saya yakin untuk mencubanya.Terima kasih Clarels.

  3. zarina says:

    Terima kasih diatas info yg berguna. Baru tahu kalimantang antara penyebab jeragat juga. Dipejabat penuh dgn kalimantang, nampaknya 8 jam sehari selama 5 hari waktu bekerja sy terdedah kpd cahaya kalimantang ni. 🙁

    • Bumijaya Kiara Bio Tech says:

      Sama-sama. Betul tu puan. lampu kalimantang lebih tinggi kesannya berbanding cahaya matahari. Jadi sebaiknya pastikan kulit dilindungi sunblock sekurang kurangnya SPF30 keatas bagi melindungi kulit dari sinaran uv. Yang paling penting,kena pastikan makan makanan yang tinggi dan kaya dengan antioxidant dalam memastikan kulit sentiasa sihat.

    • Bumijaya Kiara Bio Tech says:

      Terima kasih puan kerana berminat. Boleh saya dapatkan no.tel whatsapp puan yang aktif untuk Clarels Consultant whatsapp puan secepat mungkin. Terima kasih puan Noraini.

  4. Siti Norhayati Mohamed Akib says:

    Good info. Thanks for sharing. Now only know that fluorescent lamp contribute to pigmentation.

  5. Mazz Manja says:

    Sedang mencuba clarels, sedap rasanya.. Muga ia dpt menyelesaikan masalah JERAGAT di muka akk.. ?
    Tq Amyra bg info dan guide akk.. ?

  6. Pingback: Guru sukan berisiko mendapat jeragat teruk? – DARLIYA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *